Jeśli wpisaliśmy trzykrotnie złe hasło podczas logowania do WebEWIDa, wówczas hasło może zmienić nam tylko pracownik właściwego Ośrodka.
Jeśli chcemy zmienić swoje hasło samodzielnie (jeszcze przed zablokowaniem), możemy wykonać następujące czynności: Pod hasłem pojawia się informacja o możliwości wykonania innych czynności, jeśli zapomnieliśmy danych do logowania.
W tym oknie należy wpisać NAZWĘ swojego użytkownika ( czyli LOGIN do systemu EWID), aby wygenerować link resetujący hasło. Link ten zostanie wysłany na adres, który użytkownik podał przy zakładaniu konta do systemu EWID.
Jeśli użytkownik o podanej nazwie występuje w bazie danych miejsca, do którego próbujemy się zalogować oraz jeśli ma do swojego konta w systemie EWID przypisany adres e-mail, wówczas na ten adres zostanie wysłany link resetujący hasło.
Następnie wystarczy odnaleźć ten e-mail w swojej skrzynce pocztowej (czasami wpada do folderu ze spamem, w zależności od ustawień konta pocztowego), kliknąć w link resetujący hasło. Zostanie wyświetlona strona umożliwiająca wprowadzenie nowego hasła. Należy pamiętać, że hasło musi mieć minimum 8 znaków, musi zawierać minimum jedną literę dużą i jedną małą oraz musi zawierać minimum jedną cyfrę lub znak specjalny.
Hasło można również zmienić już po poprawnym zalogowaniu się do aplikacji. Wystarczy kliknąć w swój login w prawym górnym oknie aplikacji:
Zostanie wyświetlona lista menu, gdzie można pobrać program do pomocy zdalnej, wylogować się lub zmienić hasło. Opcja ta jest możliwa tylko jeśli znamy stare hasło.